VALVOLINE SPONSOROIMAN RASMUS KOIVULAN TUNNELMIA KEVÄÄLLÄ AMERICAN CAR SHOW:SSA 2018

Katso Rasmus Koivulan haastattelu paikan päältä youtubessa

VALVOLINE JA TEAM TUOMINIEMI YHTEISTYÖSSÄ KAUDELLA 2018

Team Tuominiemi osallistuu sivaricrossin SM-sarjaan. Kuvissa teamin uusi kalusto, jolla taistellaan tiukasti Suomen mestaruudesta.

Pyörää ajaa Juha Tuominiemi ja apukuskina toimii Jussi Veräväinen.

Toivotamme tiimille tsemppiä koko kaudelle!

RALLIN SM-SARJAN VIIDES OSAKILPAILU POHJANMAAN RALLIN MERKEISSÄ

Männyn voittokamppailu päättyi peltien rypistelyyn

Kuuden erikoiskokeen mittaiseksi kutistuneen Pohjanmaa Rallin voitosta ajettiin SM1 -luokassa ennen näkemätön voittokamppailu. Neljä erikoiskoetta rallia johtaneen Kauhajoen Marko Männyn taistelu voitosta päättyi rajuun ulosajoaan rallin viimeisellä erikoiskokeella.

Ensimmäisenä erikoiskokeena ajettu 14,55-kilometrinen pätkä meni JTR Racingin Skoda Fabia R5 -ralliautoa kuljettavan Männyn nimiin 3,9 sekunnin erolla ennen SM-sarjaa johtavaa Sipoon Eerik Pietarista. Neljän kiirustaipaleen jälkeen Männyn johto Pietariseen ja Alavuden Teemu Asunmaahan oli 2,4 sekuntia.

-Nyt on ajettu rallia täysillä koko päivä. Kaksi viimeistä pätkää on toiseen kertaan ajettavia teitä. Niillä vaanii rengasrikon vaara, mutta mitään ei ole varaa säästellä. Täysillä pitää vetää molemmat pätkät, sanoi Mänty ennen kahta rallin pisintä erikoiskoetta, joista ensimmäinen oli avauspätkänä vetäisty Naarajoki.

Naarajoella ajetun rallin viidennen erikoiskokeen jälkeen johtopaikka oli 0,3 sekunnin turvin Pietarisella. Mänty oli toisena ja Männyn takana 0,3 sekunnin päässä vaani Asunmaa.

Männyn kamppailu voitosta päättyi viimeisen, 23-kilometrisen erikoiskokeen loppupuolella. Auto romuttui ulosajossa korinvaihtokuntoon, mutta miehistö selvisi kolhuitta.

-Pätkän alkupuolella pari risteystä meni vähän leveäksi. Niissä tuli aikatappiota. Yritin ajaa menetettyä aikaa kiinni. Myöhemmin kurviin tullessa huomasin, että nyt on vauhtia liikaa. Pakko oli kuitenkin kääntää kurviin. Takapää valahti ojaan ja siellä oli tietenkin kivi, josta auto lähti kaatumaan, selvitti Mänty ulosajoa.

-Ei tässä tietenkään näin pitänyt käydä, mutta ralli on joskus tällaista. Loppuun asti pitää ajaa kilpaa ja saihan yleisö sitä mitä tuli katsomaan – kovaa kisaa loppuun saakka.

Viimeisen erikoiskokeen nopein aika nosti Asunmaan rallin voittajaksi 1,6 sekunnilla ennen Pietarista.

SM1 -luokan pisteissä toisena ennen Pohjanmaa Rallia ollut Mänty taipui keskeytyksen vuoksi sarjan neljänneksi. SM-sarjassa on vielä syyskesällä jäljellä kaksi osakilpailua. Männyllä pisteetön kisa on nyt takana. Sastamalan ja Turun osakilpaluissa odottavat uudet pistejahdit.

KUVATEKSTI: Marko Mänty ja kartturi Joni Mäkelä taistelivat Pohjanmaa Rallin voitosta kisan viimeisille kilometreille saakka. (Kuva: JiiVee Korpela)

FORMULA 2-LUOKAN LIETTUAN AVAUSVIIKONLOPPU

Formula 2 -moottoriveneluokan MM-sarja alkoi viikonloppuna Liettuan Kaunasissa. Käy lukemassa alla olevasta linkistä Suomen Purjehdus ja Veneily lehdestä avausviikonlopun tunnelmia ja tuloksia.

Formula 2 -luokan Liettuan avausviikonloppu kulki italialaiskomennossa – Kalle Viippo jäi niukasti ulos kilpailusta

Kuvat: Arto Hohtari

MIAMI VICE RACING KISARAPORTTI SM SARJAN AVAUSKISASTA

Kauden ensimmäinen kilpailu viikonloppu Motoparkissa on takana päin. Rasmus oli Barracudalla lajittelussa sijalla 2 ja Toni Valiantilla lajittelun sijalla 6. Itse pudotuskilpailussa Rasmus putosi toisella kierroksella valitettavaan 0,001 sekunnin punavalolla. Toni selvisi finaaleihin saakka, jossa jäi 2. sijalle.
SM pisteissä Toni on ProStreetissä avauskilpailun jälkeen toisena ja Rasmus taas ProETssä neljäntenä.
Tästä on hyvä jatkaa kautta.

Terveisin,

Miami Vice Racing ry

Kuvat: Miami Vice Racing ry


VALVOLINE JTR RACING / MARKO MÄNNYN RALLITIEDOTE

(JTR Racing – Marko Mänty / Kouvolan SM-rallin kisatiedote / 20.5.2018)

Marko Mänty sekuntikamppailun kolmas Kouvolassa

Rallin SM-sarjan kesäkausi käynnistyi Kouvolan ympäristön kahdeksan erikoiskokeen sorakahinoissa. SM-sarjan SM1 -luokan toiselta Kouvolassa startanneen Kauhajoen Marko Männyn viimeisten erikoiskokeiden tiukka sekuntikamppailu päättyi kauhajokelaisen kolmanteen sijaan.

-Paljon on puhuttu siitä, että Pohjanmaalla rallitiet sisältävät pitkiä suoria, jotka päättyvän aukean päässä tiukkaan kurviin. Nyt sekin tuli todettua, että sanottuja teitä löytyy kyllä myös muualta, esimerkiksi nyt Kouvolan rallissa ajetulta reitiltä. Ei Kouvolan rallipätkissä mitään moitittavaa ollut. Se kuitenkin poikkesi täysin viime vuodelta tutuista, paljon ylityksiä sisältävistä erikoiskokeista, Mänty luonnehti pikataipaleita.

Rallin tahti oli kärjen osalta heti ensimmäisistä erikoiskokeista alkaen tiukkaa sekuntikamppailua. JTR Racingin Skoda Fabia R5 -autoa käskenyt Mänty oli viidellä ensimmäisellä pätkällä koko ajan kiinni kolmannessa tilassa. Kuudennella kiirustaipaleella Männyn ja kartanlukija Joni Mäkelän sijoitus nousi pykälällä. Seuraavan erikoiskokeen pieni virhe maksoi sekunteja ja lopullinen sijoitus oli alussa vakiintunut kolmas tila.

-Seiskapätkän virhe meni ihan omaan piikkiin. Risteystä edeltävä mutka meni vähän leveäksi, enkä saanut autoa oikealla linjalla risteykseen. Spinnasin risteyksessä ja jouduin pakin kautta hakemaan uuden vauhdin. Monta sekuntia siinä tuli kelloon turhaa aikaa.

-Viimeisellä pätkällä oli jotenkin sellainen luovuttajan ote, enkä saanut irti parastani. Reilun sekunnin turvin ollut kakkostila vaihtui vajaan sekunnin tappioksi, laski SM1 -luokan kolmanneksi korkeimmat pisteet ottanut Mänty.

Rallin voittoon ajoi Männyn kanssa TGS Worldwide -tiimille pisteitä keräävä Eerik Pietarinen. Toiseksi, niukasti ennen Mäntyä sijoittui Emil Lindholm. SM-pisteissä Mänty on edelleen toisena, edellään Kouvolan voittaja Pietarinen. Tiimien SM-taistossa TGS Worldwide jatkaa ylivoimaisessa johdossa.

KUVATEKSTI: Marko Mänty ja Joni Mäkelä päätyivät tiukan sekuntikamppailun jälkeen kolmanneksi SM-rallien kesäkauden avauksessa Kouvolassa. (Kuva: Toni Ollikainen)

VALVOLINE PÄÄYHTEISTYÖKUMPPANIKSI BLACKLITS STREET RACE SARJAAN KAUDELLE 2018

Kisasarja on noussut suosituksi viimeisen parin vuoden aika ja kisoja on tänä vuonna hurjat 7 kappaletta. Kisoissa oli viime vuonna keskimäärin 2500-3500 maksanutta katsojaa per tapahtuma.

Tässä lista vuoden 2018 kisoista:

26.05. Kadunmiehen kiihdytyspäivä, Vesivehmaan lentokenttä
02.06. Kadunmiehen kiihdytyspäivä, Malmin lentokenttä
16.06. NNC Street Slide, Hyvinkään lentokenttä
07.07. Kadunmiehen kiihdytyspäivä, Malmin lentokenttä
04.08. Kadunmiehen kiihdytyspäivä, Malmin lentokenttä
25.08. Kadunmiehen kiihdytyspäivä, Vesivehmaan lentokenttä
01.09. FHRA Night Race, Kauhava

Tämän lisäksi kisoja ja kuskeja seurataan omalla facebook sivulla aktiivisesti: https://www.facebook.com/BlacklistRaceTV/

Yksi suosittu listan seuraamis- paikka on ollut overdriven foorumi, jossa on yli 150 SIVUA keskustelua Blacklist sarjasta: https://www.overdrive.fi/forum/threads/blacklist.274836/

Valvoline JTR Racing Marko Männyn mietteitä ennen lauantaina 20.5.2018 kurvailtavaa tämän kauden ensimmäistä sorakelien rallia

(JTR Racing – Marko Mänty / Kouvolan SM-rallin ennakkotiedote / 16.5.2018)

Mänty lähtee viritetyin vehkein Kouvolan SM-ralliin

Rallin SM-sarjan SM1 -luokan kakkostilaa talvikauden jälkeen pitävä Marko Mänty lähtee puolustamaan paikkaansa tulevan viikonlopun Kouvolan SM-ralliin. Mänty on valmistautunut huolella lauantaina kurvailtavaan O.K. Auto-ralliin.

Mänty ja kartturi Joni Mäkelä päästelivät pari viikkoa sitten Ikaalisten rallin selvään voittoon. Testikisana ajettu ralli antoi JTR Racingin miehistölle hyvät lähtökohdat Kouvolan sorateille.

-Kun vaihtoehtoina olivat testit tutuiksi käyneillä pätkillä tai ralli Ikaalisissa, oli itsestään selvää, että rallissa nuoteista ajaminen antaa meille enemmän kuin testipätkän sahaaminen. Viimeisin ralli oli kuitenkin lumilla ja nyt tarvittiin tuntumaan sorateiden nuotteihin. Rallissa saimme testattua autoon talven jälkeen tehdyt muutokset vaihtelevissa olosuhteissa. Varsinkin rallin nopeat osuudet olivat ne joista saimme eniten hyödyllistä tietoa auton käytökseen soralla, selvitti Mänty, paikoin reilut 140 km/t ajettuja erikoiskokeita.

Toista kautta Skoda Fabia R5 -kisapirssillä SM1 -luokassa kilpaileva kauhajokelainen on pitkän autourheilu-uransa aikana yltänyt parhaisiin suorituksiinsa sorateillä. Kuljettaja itse tyytyy vain arvailemaan miksi soralla on kulkenut paremmin kuin lumella ja jäällä.

-En osaa tarkasti sanoa miksi ne parhaat sijoitukset ovat tulleet kesäkausilla. Jotenkin vain tuntuu, että soralla saan autosta enemmän irti kuin lumella. Olen ilmeisesti myös saanut kesäkeleillä auton alustan toimimaan talvea paremmin. On se vaan niin hienoa vetää sorarallia, varsinkin kun on nopeita teitä, Mänty kirkastaa.

Lauantaina Kouvolassa rypisteltävälle kahdeksalle erikoiskokeelle Mänty ja Mäkelä lähtevät taistelumielellä, mutta järki päässä. Luokan kakkostilan säilyttäminen vaatii kunnon pistesaalista.

-Yritetään saada aikaiseksi sellainen suoritus mikä itseä tyydyttää. Auto ja miehistö on viritetty Kouvolan rallin vaatimalle tasolle. Parasta laitetaan peliin. Kisan aikana nähdään sitten kuinka kovaa muut liikkuvat.

Se tiedetään, että autohuollon yrittäjänä Mänty osaa viritellä auton iskuun, mutta millä säädöillä kuljettaja lähtee Kouvolaan?

-Kävin tiistaina hierojalla. Nyt on kaasujalka herkässä kunnossa, hartiat notkeina ja ranteet toimivat kuin rasvattuina.

KUVATEKSTI: Parin viikon takainen selvään voittoon päättynyt testiralli antoi Marko Männylle hyvät lähtökohdat Kouvolan SM-ralliin. (Kuva: Jari Louko)

 

Valvoline sponsoroiman Verneri Aaltosen kisaraportti kauden 2018 ensimmäisestä kilpailusta

Moro. Nyt on ensimmäiset kilpailut tänä kautena ohi.

Lauantaina olin aika-ajoissa oman ryhmän 4. ja kaikkien ryhmien 11. Ekassa erässä sain huonon lähdön ja siitä alkoi nousu ja maalissa 2. Tokassa erässä sain vähän paremman lähdön ja siitä nousin kakkoseksi. Ajoin melkein koko erän kakkosena, mutta toka vikalla kierroksella kaaduin etu kautta ympäri ja siitä tipuin kolmanneksi ja ajoin sillä sijalla maaliin. Toisen erän jälkeen kilpailun johtaja halusi puhua kanssani, koska olin kuulemma ajanut liian kovaa heiluvan lipun alla ja siitä kymmenen sijan pudotus ja olin sitten 13. tokassa erässä ja sitten totaalin 6.

Sunnuntaina olin aika-ajojen 4. silloin oli vain yksi ryhmä, joten sitten kokonaan 4. Ekassa erässä olin startissa 2. ja pääsin siitä melkein heti johtoon. Johdin pitkän aikaa, kunnes minusta tuli yksi kilpailija ohi ja sitten olin maalissa toinen. Toisessa erässä otin startit ja johdin ja voitin koko erän. Totaalin 1.

Ensimmäinen SM-kilpailu on 27.5. Hyvinkäällä.

Valvoline sponsoroiman Ria Virtasen kisaraportti Porista 5.5.2018

Hei!

Porin kilpailu oli jännittävä, koska viime vuonna Rian kausi päättyi juuri siellä kisatilanteessa loukkaantumiseen. Alitajunnassa pyöri ajatukset viime syksystä ja toi omalta osaltaan lisäpainetta kilpailuun. Aika-ajossa Ria oli neljäs.

Ennen kisaa oli Rialla kova jännitys lähtökarsinassa ja se kuitenkin unohtui siinä vaiheessa, kun pääsi puomin taakse. Ensimmäisessä erässä lähtö sujui hyvin. Ria voitti kuitenkin pahimman pelkonsa ja johti erää alusta puoleen väliin. Parhaiden kierrosaikojen erot olivat kärkikolmikolla tuhannesosien sisällä. Ria oli maalissa lopulta kolmas.

Ria jaksoi ajaa molemmat erät tasaista omaa vauhtia. Tavoitteena oli päästä kaatumatta läpi molemmat erät ja tämä toteutui. Toisessa erässä maaliin neljäntenä ja lopputuloksissa neljäntenä. Kärjen osalta meni tulokset ristiin, joten tässä vaiheessa piste-erot ovat melko tasaiset.

Kotimaista naisten Suomen Cuppia on jäljellä vielä 6 kilpailua ja jaossa 300 pistettä. Kauden aikana on mahdollisuus siis vaikka mihin! Kärjen osalta on sen verran pienet vauhdilliset erot, että kaikki on mahdollista.

Seuraavat kilpailut ovat Saksan EM-kilpailut 2. – 3.6. ja sinne on tarkoitus lisätä vauhtia. Nyt on aikaa myös treenaamiselle 🙂

Tiedotusterveisin, Ria Virtanen Racing Team

Liitteenä kuvat: palkintojenjako Porissa (kuvaaja Pasi Virtanen) Sponsoribanderolli (kuvaaja Ria Virtanen)

Valvoline mukana American Car Show:ssa 2018, tunnelmia kuvien kera paikan päältä

Valvoline sponsoroimassa legendaarisia Imatranajoja 7.-9.7.2017

Valvoline on mukana tukemassa legendaarisia Imatranajoja, jotka ajetaan 7.-9.7.2017.
Kävijöitä oli viime vuonna kolmena päivänä lähes 42 000, mikä ylitti selkeästi tavoitteet. Valvoline-näkyvyyttä on massiivisesti myös Imatranajojen yhteydessä pidetyillä PitStop Party –festareilla, jossa tänä vuonna esiintyjinä on mm. Europe ja  Samatha Fox.

juha-kallio

Valvoline Marko Männyn vauhdissa rallin SM-sarjassa

Kaksivetoisten ralliautojen puolella tuulennopean maineen saavuttanut Kauhajoen Marko Mänty (43) siirtyi alkaneelle kaudelle rallin SM-sarjan SM1 -luokkaan. Mänty kilpailee SM-sarjan kuninkuusluokassa tehdastallin rakentamalla nelivetoisella Skoda Fabia R5 -autolla. Kauhajokelaisen JTR Racingin väreissä kilpailevan Männyn kartanlukijana toimii nokialainen Joni Mäkelä.

Rallin SM-sarjassa ajetaan tällä kaudella seitsemän osakilpailua. Kolme ralleista päästellään talven lumilla. Kesän sorateillä SM-pisteitä on jaossa neljässä osakilpailussa. Mänty ja Mäkelä ovat vahvat ennakkosuosikit SM1 -luokan mitalikolmikkoon.  Mänty ajoi pienen n-ryhmän Suomen mestariksi kaudella 2005.

Kuva: Hannuphoto/Hannu Rainamo. www.facebook.com/hannuphoto

Valvoline sponsoroi Verneri Aaltosta motocrossin Euroopan Mestaruus -sarjassa 2017

11-vuotias Verneri Aaltonen toimii kaudella 2017 Hondan maahantuojan edustuskuskina ja ajaa Euroopan Mestaruus -sarjan sekä myös Suomessa SM-kilpailut. Verneri on tällä hetkellä ikäluokkansa nopein motocross-kuljettaja Suomessa ja vuonna 2016 SM-sarjassa lopputulos ensimmäisen kokonaisen kauden jälkeen oli 8. Sijoitus oli loistava, sillä Verneri oli sarjan nuorin kuski, muiden kuskien ollessa 13-15 -vuotiaita.

verneri_1